Busaberg skrev:Jag har 22,5 lågfart och 320/330 huvudmunstycke
och nålar (6EHY2-59) i 2'a läget.
Funkar fint.
älvhöjdingen skrev:Jag har 320 på båda bara,
satt lika som på din innan jag bytte, men jag satte i två lika.
Är det någon speciell anledning till att köra med två olika ?
En fråga om nålar bara...
Hur ställer jag dom och vart sitter de ?
Enligt spränskisserna så skall Racing-440 ( 2001 ) vara grundbestyckad på följande sätt:
Main Jet ( PTO ) ---> 350
Main Jet ( MAG ) ---> 340
Pilot Jet ---> 25
Nål ---> 6F1Y4-59
Nål clips läge ---> # 3
Att köra med olika munstycken har bla att göra med att kylarvattnet snurrar på ett visst sätt
i en motor och det därmed blir så att en cylinder "går" lite varmare,
detta kompenserar man genom att ge den cylindern lite fetare blandning.