Funderar lite över vad de finns för valmöjligheter ang dämpar uppsättningen till min yeti -07 då jag skulle vilja ha renoveringsbara
Bak i boggien borde man ju kunna hitta sig nå renoveringsbara från tex adventure eller Ranger mtn men fram?? Ngn som vet vad som passar? Hpg click dämpare från tex summit/mxz med x2000 chassie??
Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Yeti-600 SDI ( 2007 ) Andra dämpare... ?
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Yeti 600sdi
- Kontakt:
Yeti-600 SDI ( 2007 ) Andra dämpare... ?
Bredbands rookie
Re: Yeti-600 SDI ( 2007 ) Andra dämpare... ?
I det segmentet går det att hitta passande, har ett mått på hjärnbarken men siffran vill inte titta fram , värt att kolla Tords Motorservice eller någon skoterskrot, även Ebay kan vara värt en check när du hittat exakt vilken dämpare du vill ha.Folkesson skrev:Bak i boggien borde man ju kunna hitta sig nå renoveringsbara från tex adventure eller Ranger mtn men fram?? Ngn som vet vad som passar? Hpg click dämpare från tex summit/mxz med x2000 chassie??
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Re: Yeti-600 SDI ( 2007 ) Andra dämpare... ?
Till RCG-boggin så kan du ta vilket dämparfabrikat som helst bara de aktuella dämparna är gjorda för RCG-boggin.Folkesson skrev:Funderar lite över vad de finns för valmöjligheter ang dämpar uppsättningen till min YETI ( 2007 ) med RCG-boggi,
detta då jag skulle vilja ha renoveringsbara dämpare
I boggien borde man ju kunna hitta sig nå renoveringsbara från tex Adventure eller Ranger mtn, eller... ?
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
-
- LynxTalk Member
- Kontakt:
Re: Sv: Yeti-600 SDI ( 2007 ) Andra dämpare... ?
Jo de förståss men man e ju lite snål samtidigtTill RCG-boggin så kan du ta vilket dämparfabrikat som helst bara de aktuella dämparna är gjorda för RCG-boggin.
fram får ja ta och mäta lite å se vad det finns kanske!
Längden ser likvärdig ut de som sitter på fars Adventure gt -07
men diametern på fjädern kan bli trång på tuv framvagnen..
Bredbands rookie
-
- LynxTalk Member
- Kontakt:
Re: Sv: Yeti-600 SDI ( 2007 ) Andra dämpare... ?
42cm C-C på framdämparna iaf ngn dämpar guru som har koll på vad som ev kan passa ?
Å vad man ska satsa på för dämpare till boggien ?
Nån RE dämpare kanske ?
Iaf till center dämparen ?
Skiljer det sig i shimsning mellan olika ?
Tex retur å kompression ?
Å vad man ska satsa på för dämpare till boggien ?
Nån RE dämpare kanske ?
Iaf till center dämparen ?
Skiljer det sig i shimsning mellan olika ?
Tex retur å kompression ?
Bredbands rookie