Du får byta helix.Baikal skrev:Mätvärden stämmer mot dom där värdena. Antar att det är boxen. Ny kostar vansinne och beg hittar jag ej.
Nå, har beställt ett komplett tändsystem(mpem, dess, stator, svänghjul och kabelstam) från en 800 med rer. Knappast optimal tändkurva, men får jag den körbar är jag nöjd för stunden.
Men jag kan väl inte använda rer utan att bygga om variatorena?
Racing-440 ( 2004 ) Elfel, går ej, låsta mätare... ?
- DrMussla
- LynxTalk Member
- Inlägg: 445
- Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
- Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
- Ort: Vännäs
Re: Racing-440 ( 2004 ) Elfel, går ej, låsta mätare... ?
Re: Racing-440 ( 2004 ) Elfel, går ej, låsta mätare... ?
Finns det RER helix som fungerar på rullsekundär?DrMussla skrev:Du får byta helix.Baikal skrev:Mätvärden stämmer mot dom där värdena.
Antar att det är MPEM boxen som är trasig. Ny kostar vansinne och beg hittar jag ej.
Nå, har beställt ett komplett tändsystem (MPEM, DESS, stator, svänghjul och kabelstam) från en 800 med RER.
Knappast optimal tändkurva, men får jag den körbar är jag nöjd för stunden.
Men jag kan väl inte använda RER utan att bygga om variatorena?
Om jag förstod rätt när jag på XXXtalk så skulle det ej gå
Vad händer om jag provar RER utan att byta helix?
Slutkört igen, eller
Re: Racing-440 ( 2004 ) Elfel, går ej, låsta mätare... ?
...Efter att ha bildgooglat och funderat på det hela, så varför skulle det inte gå med rull sekundär?Baikal skrev: Vad händer om jag provar RER utan att byta helix?
Slutkört igen, eller
Om jag provar RER utan att göra nåt så borde ju inget hända, annat än att sekudären öppnar å jag får backa på "hög växel"
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2323
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Racing-440 ( 2004 ) Elfel, går ej, låsta mätare... ?
Du har en sk. Formula sekundär variator i din maskin som har en "Vrid" fjäder.
Alltså som har respektive fjäder ände fast monterad och jobbar efter Vrid principen.
( Mig veterligen finns inga eftermarknads Helix'ar till denna variator som gör RER funktion möjlig ! )
Sekundärvariatorer som har RER funktion har "Tryck" fjäder och därmed
en eller båda ändar lösa och jobbar efter Tryck principen.
Alltså som har respektive fjäder ände fast monterad och jobbar efter Vrid principen.
( Mig veterligen finns inga eftermarknads Helix'ar till denna variator som gör RER funktion möjlig ! )
Sekundärvariatorer som har RER funktion har "Tryck" fjäder och därmed
en eller båda ändar lösa och jobbar efter Tryck principen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- DrMussla
- LynxTalk Member
- Inlägg: 445
- Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
- Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
- Ort: Vännäs
Re: Racing-440 ( 2004 ) Elfel, går ej, låsta mätare... ?
Precis som 2stroke skriver, sorry jag hade inte hjärnan med mig och tänkte på en QRS.
Vet inte var min hjärna var riktigt
Vet inte var min hjärna var riktigt
Re: Racing-440 ( 2004 ) Elfel, går ej, låsta mätare... ?
Om jag maskiner är om helixen, alltså fräser urtag som låser variatorn från att växla borde det funka.
Eller kanske jag skall prova i tysthet och berätta bara om d går bra
Eller kanske jag skall prova i tysthet och berätta bara om d går bra