LYNX 2017

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: LYNX 2017

Inlägg av simon »

Stoft skrev:Tror nog vi kan se bänkningar som är och nosar på 170, E-Tec 2an är ju lite effektivare och snålare dessutom än sin föregångare pga avgaskraven inom båtbranschen i staterna. Oavsett så kommer det bli intressant! :lovelynx:
Amerikanska bänkningar ja, inte bänkningar utförda i den civiliserade världen. 800an bromsades ju till 163 kusar i staterna, ingen har häröver varit i närheten av det vad jag vet.

Problemet med bänkningarna däröver är att den som är först sätter rikmärket. Om något klantarsel lyckats krama ur massor av effekt i en manuellt styrd bänk, vilket inte är svårt, så kan ingen annan senare komma och visa mindre utan dom tvingas haka på svammeltåget.
Ett illustrerande exempel:

Firma A bromsar ut 162 kusar ur en maskin, helt orimligt men gemene amerikan fattar ju inte det, och sen pekar på att våran adamantiumslutburk ger minsann 8 kusar så med detta enkla byte får du 170 hästar i din skoter!!!!

Firma B kan ju då omöjligen komma och säga att våran dubbbelpipade portade bigblock "bara" ger 165 kusar även om dom mera rättvisande har åstadkommit en effekthöjning på 15 hästar från de 150 som maskinen egentligen hade från början, för då "Har dom ju 5 mindre med dyrare grejer än vad firma A har JU, LIX BA"...

Så klåparna som bromsade den första standardmotorn sätter en nivå som efterföljande är mer eller mindre tvungna att hålla varesej dom kan med sin bromsbänk och kan få riktiga siffror eller inte.
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: LYNX 2017

Inlägg av Stoft »

Bild
På Onsdag åker jag upp till Hemavan för testkörning. Kommer med en rapport efter det :lovelynx:
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
Användarens profilbild
Hasse Larsson
LynxTalk Member
Inlägg: 53
Blev medlem: 19 januari 2016, 16:32
Skoter: LYNX Rave Red Passion
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: LYNX 2017

Inlägg av Hasse Larsson »

Spännande, vi väntar på rapport :)

Ser ut som ledljus är standard?
A bad day riding is better than a good day at work
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2323
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: LYNX 2017

Inlägg av 2stroke »

simon skrev:
Stoft skrev:Tror nog vi kan se bänkningar som är och nosar på 170, E-Tec 2an är ju lite effektivare och snålare dessutom än sin föregångare pga avgaskraven inom båtbranschen i staterna. Oavsett så kommer det bli intressant! :lovelynx:
Amerikanska bänkningar ja, inte bänkningar utförda i den civiliserade världen. 800an bromsades ju till 163 kusar i staterna, ingen har häröver varit i närheten av det vad jag vet.

Problemet med bänkningarna däröver är att den som är först sätter rikmärket. Om något klantarsel lyckats krama ur massor av effekt i en manuellt styrd bänk, vilket inte är svårt, så kan ingen annan senare komma och visa mindre utan dom tvingas haka på svammeltåget.
Ett illustrerande exempel:

Firma A bromsar ut 162 kusar ur en maskin, helt orimligt men gemene amerikan fattar ju inte det, och sen pekar på att våran adamantiumslutburk ger minsann 8 kusar så med detta enkla byte får du 170 hästar i din skoter!!!!

Firma B kan ju då omöjligen komma och säga att våran dubbbelpipade portade bigblock "bara" ger 165 kusar även om dom mera rättvisande har åstadkommit en effekthöjning på 15 hästar från de 150 som maskinen egentligen hade från början, för då "Har dom ju 5 mindre med dyrare grejer än vad firma A har JU, LIX BA"...

Så klåparna som bromsade den första standardmotorn sätter en nivå som efterföljande är mer eller mindre tvungna att hålla varesej dom kan med sin bromsbänk och kan få riktiga siffror eller inte.
Vad finns det att diskutera ?

BRP själva anger ju följande effekt siffror för sina BB Twin motorer...

* 850 E-Tec2 --> 165 Hk.
* 800 E-Tec --> 155 Hk
* 800 R --> 150 Hk
* 800H.O. PT --> 140 Hk.
* 800H.O. --> 140 Hk.
* 800 --> 133 Hk.
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
MangE
LynxTalk Member
Inlägg: 362
Blev medlem: 1 mars 2011, 09:45
Skoter: Lynx GLS 3600 LC / Lynx Xterrain EFI 3700
Ort: Forsa / Tänndalen

Re: LYNX 2017

Inlägg av MangE »

Känns som det är dags att börja bearbeta regeringen inför en nyinvestering :)
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: LYNX 2017

Inlägg av Stoft »

Olle Olsson på Oktan visade 37an i ett klipp på Snapchat, försökte ta en printscreen men kvalitén på bilden blev så kass att den inte var värt att visa.
Helsvart var den dock :)
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: LYNX 2017

Inlägg av RannerKing »

Nu uppdaterar dom hemsidan, så snart :)
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
Hasse Larsson
LynxTalk Member
Inlägg: 53
Blev medlem: 19 januari 2016, 16:32
Skoter: LYNX Rave Red Passion
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: LYNX 2017

Inlägg av Hasse Larsson »

Mer svart nästa år
http://www.brplynx.com/
A bad day riding is better than a good day at work
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: LYNX 2017

Inlägg av simon »

Snygga maskiner, däremot ingen 850 vad jag ser i alla fall.
Användarens profilbild
DrMussla
LynxTalk Member
Inlägg: 445
Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
Ort: Vännäs

Re: LYNX 2017

Inlägg av DrMussla »

Jävligt tråkigt att det inte kommer något nytt alls annat än färgen.
Skriv svar