Sida 2 av 2
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 15 mars 2016, 11:17
av 2stroke
commander 2014 skrev:Jag har sökt efter E-mail adress på återförsäljar- ansvarig
hos BRP men inte hittat någon.
Jag ringde till BRP i Umeå, men pga att jag var privatperson hänvisades jag tillbaka till
den lokala återförsäljaren utan att få berätta vad jag ville.
Det är ett sätt att gömma huvudet i sanden.
Fegt!
Tyvärr har BRP i Umeå agerat på detta sätt i drygt 10 år nu !
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 15 mars 2016, 13:51
av commander 2014
Jag tycker att BRP skall skicka ut en enkät till sina kunder i Sverige
och fråga vad vi tycker i väsentliga frågor om service och
återförsäljaren på respektive ort.
Det kanske skulle vara bra för kommande marknadsupplägg.
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 15 mars 2016, 18:13
av Stoft
commander 2014 skrev:Jag tycker att BRP skall skicka ut en enkät till sina kunder i Sverige
och fråga vad vi tycker i väsentliga frågor om service och
återförsäljaren på respektive ort.
Det kanske skulle vara bra för kommande marknadsupplägg.
Det går ut en sådan enkät till alla som köper ny skoter.
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 15 mars 2016, 18:21
av 2stroke
Stoft skrev:Det går ut en sådan enkät till alla som köper ny skoter.
Kan du skicka mig en kopia på den enkäten
??
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 15 mars 2016, 19:58
av commander 2014
Jag har köpt 4 nya Lynx skotrar sedan 2009.
Den senaste av 4 skotrar köpte jag i November 2015.
Jag har aldrig fått någon blankett att fylla i !!!
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 15 mars 2016, 20:21
av Stoft
De kanske inte skickar ut undersökningar varje år men jag fick ett mail 2014.11.29 med en enkät som dom ville att jag skulle fylla i, där var det många frågor gällande återförsäljare, kvalité osv.
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 16 mars 2016, 21:05
av MangE
Det är ju lite märkligt, när man köper bil måste handlaren följa ett visst program för överlämnandet av bilen, detta får man sedan en enkät varje gång att fylla i.
Fick till och med reda på att om de får dåliga betyg så sjunker deras marginal på bilarna, dvs de blir bestraffade genom att de inte tjänar lika mycket på varje bil.
Borde kanske anammas av skoterbranschen också, både vid nyförsäljning men kanske särskilt vid garantiärenden, det som ger sämst kundrykte av allt.
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 17 mars 2016, 08:17
av commander 2014
Instämmer helt.
Det var på min nya Lynx Adventure GT 900ACE
med Comfortpaket som det blev problem innan den
körts 100 meter.
Kanske det var kunskapsbrist,betr.felsökningsteknik
som orsakade det avvisande beteendet
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 17 mars 2016, 20:02
av DrMussla
commander 2014 skrev:Instämmer helt.
Det var på min nya Lynx Adventure GT 900ACE
med Comfortpaket som det blev problem innan den
körts 100 meter.
Kanske det var kunskapsbrist,betr.felsökningsteknik
som orsakade det avvisande beteendet
Det eller tidsbrist, ring upp dem och tala om att du tycker du blivit dåligt bemött annars lär de aldrig bli bättre.
Sen kan ju ecs:en vara lite mysko, hade en ifjol jag fick klia mina grå innan jag fick till den.
Re: Hur blir du behandlad av återförsäljare verkstad utanför
Postat: 19 mars 2016, 13:24
av commander 2014
Lynx dokumentation om ecs i verkstadshandboken eller pc
är mycket bristfällig.Där finns mycket att förbättra.
Jag förstår att det är svårt att felsöka när det är
bara ett symboliskt kopplings schema,Sådant tar tid, blir
dyrt och svårt att reklamera