Har faktiskt inte kollat den detaljen på -13, dock finns möjlighet till lägre fästpunkt (förborrat) redan på -12, finns också annan fästpunkt för bakre övre infästningen.Lone skrev:På -13 är det väl en lägre infästning av främre armen på boggieskenan, jämfört med -12'an
Vet inte exakt vad det kommer att innebära men jag misstänker att det påverkar attackvinkeln en del.
Själv har jag bara kört första årsmodellen av Commandern och den har inte PPS-boggien, min Ranger 49 har PPS-boggien och den är inte bra när det gäller att "komma upp" på snön och "flyta".
Kan den flyttade infästningspunkten vara ett försök att komma åt det här problemet, om det har funnits på commandern?
Personligen har jag inte haft problemet, tycker t o m att E tec:n smyger upp lättare på snön då den går att köra på lägre än SDI:n.
Tror att för de flesta handlar det mer om att justera boggiedämparna efter den aktuella körningen dvs så mjuk förspänning som möjligt under lössnöperioden och därefter hårdare efter behag och där ger PPS:n fler variabler än RCG:n.
Icke att förglömma är balatan som ofta från leverans är för lång dvs felaktig för lössnökörning.
Men som sagt man måste testa olika inställningar och hitta den man trivs med själv.
Börjar man experimentera med infästningar osv så måste man komma ihåg att man även ändrar skidtryck, geometri osv vilket kan ge ett överraskande uppträdande när man minst anar det......