Blir intressant se om det räcker....

Allt om Radien chassiet. (2018->
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Blir intressant se om det räcker....

Inlägg av simon »

Jo jag såg det där. Verkar vara tjockare, antagligen för att öka anliggningsytan mellan rem och variatorer.
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Blir intressant se om det räcker....

Inlägg av simon »

Visade för övrigt detta för min handlare. Han trodde att höga herrar på BRP var rejält sura på någon glappkäftad ÅF nu då det inte var tänkt att denna nya rem skulle komma till allmänhetens kännedom ännu.
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 301
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Blir intressant se om det räcker....

Inlägg av SS440-80 »

Varför?
Vill BRP att lagren av 531-remmen ska sälja slut först, innan de släpper en ny? Annars förstår jag inte varför nya remmen skulle vara någon hemlighet inför kunderna...?
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Blir intressant se om det räcker....

Inlägg av simon »

Antagligen en del i det hela. Sen så är tydligen tillgången begränsad från början, så dom vill mest troligt spara dessa som en "livbåt" till de som eventuellt har/får problem även efter uppdateringarna.
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 301
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Blir intressant se om det räcker....

Inlägg av SS440-80 »

Så är då 37:an inlämnad på ettårsservice och bulletinfix... :)

Har även en garantigrej som de måste ordna. Skotern tappade pipsignalen på slutet av vintern, vilket gjorde att den inte piper när man lagt i backen (vilket jag inte saknar) men värst är att den inte heller piper vid t.ex felmeddelanden eller varmgång. Efter att pipet försvann så hände det någon gång att jag upplevde skotern som att den gick lite orent, men det kan ju ha varit inbillning :think:
Inbillning var det inte att jag några gånger fick dra 5-6 gånger innan motorn startade. Ej vid kallstart utan vid varm motor. Så detta ska de få kika på med uppkopplad dator.

I övrigt så har skotern gått kanonbra och jag har inte sprängt någon rem på 140 mil.
Men jag har följt Stofts guide stenhårt.
http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic. ... t=4026/url
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Blir intressant se om det räcker....

Inlägg av simon »

Finns det ens en möjlighet att se utifrån vilka vikter/ramper det sitter i en P-drive?
SS440-80
LynxTalk Member
Inlägg: 301
Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
Ort: Fredriksberg

Re: Blir intressant se om det räcker....

Inlägg av SS440-80 »

SS440-80 skrev:Så är då 37:an inlämnad på ettårsservice och bulletinfix... :)

Har även en garantigrej som de måste ordna. Skotern tappade pipsignalen på slutet av vintern, vilket gjorde att den inte piper när man lagt i backen (vilket jag inte saknar) men värst är att den inte heller piper vid t.ex felmeddelanden eller varmgång. Efter att pipet försvann så hände det någon gång att jag upplevde skotern som att den gick lite orent, men det kan ju ha varit inbillning :think:
Inbillning var det inte att jag några gånger fick dra 5-6 gånger innan motorn startade. Ej vid kallstart utan vid varm motor. Så detta ska de få kika på med uppkopplad dator.

I övrigt så har skotern gått kanonbra och jag har inte sprängt någon rem på 140 mil.
Men jag har följt Stofts guide stenhårt.
http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic. ... t=4026/url
Lite uppdatering (sent omsider) på vad som är gjort hos Motorbiten i Falun på min Boondocker RE3700.
I februari så skulle första bulletinen ändra drevning från 21-45 till 19-45, detta blev gjort.
Även bukplasten tätades enligt bulletin.
Det som inte ordnades var helixbytet, det skulle dit en 40° men den hade de inte fått hem då.

Nu i slutet av november så lämnades skotern in på första stora servicen och då skulle även de nya bulletinerna utföras.
Det de gjorde var de vanliga servicegrejerna med kedjespänning, mattspänning, oljebyte m.m och så monterade de nya motorfästen. Helixbytet hade helt utgått ur bulletinåtgärderna, men den lägre drevningen har jag kvar (tror jag iallafall)
Sedan så var det varningssignalen som försvann. Det kunde de inte fixa, utan det blev ett helt nytt mätarhus. Vilket var skoj, för det har ploppat upp finesser i displayen som jag inte såg förut :thumbsup:

Nu vill jag bara ha 20-30cm mer snö, sedan så ska det testas om det är någon märkbar skillnad :lol:
Skriv svar