quvist skrev:Ja det är väl typiskt åf att inte förmedla problemen till BRP min åf sa att dom hade 15st som klagat på kylningen att den gick varm för ingenting
Nåja vi har ju ett år till att klaga under garantitiden så nått måste ju ske för har dom inte ändrat nått så kommer problemen att fortsätta även nästa säsong med nya kunder som är förbannade på samma problem..
Förstår inte fullt ut hur du menar!?
Lösningar söker man ju i samråd med spegeln och i vissa fall via sin ÅF!
Jag är övertygad om att de seriösa ÅF:arna förmedlar allt och mer därtill mot BRP och Lynx R&D av de sakliga synpunkter de får från sina kunder.
Hur nytillkomna mindre rutinerade/inarbetade ÅF agerar törs jag inte säga, det får kunderna bedöma och hantera själva mot dessa.
Hur forna "vedakörare" som köpt en Commander 800 ETEC uppfattar maskinen för att smygköra med vet jag inte heller!
Att lösningar sedan bromsas av rent affärsmässiga eller tekniska utvecklings frågor är en helt annan sak som ÅF inte råder över.
BRP gör ju en bedömning worldwide vad olika åtgärder kan innebära för en eller flera chassiekategorier med samma drivlina och kan räknenissarna tjäna på att hålla igen så gör de det, återigen er ÅF råder inte över detta heller.
Så mitt råd är som tidigare, sök lösningar själva initialt, att lägga 3-8 k på en maskin för 150 k och kunna nyttja den är ju ett val som finns, sedan kan diskussionen tas under "silly season" .
Samt, var sakliga och konkreta i kommunikation med ÅF, delge bara er egen upplevelse av problem, "hört på internet" gör att dövörat slår till .
Se till att era synpunkter registreras, skriv gärna ned dem, maila ÅF eller ta med på ett usb-minne så de kan klippa in texten i sitt rapportsystem.
Se sedan till att ni får ut ett ärendenummer, då kan ni sedan nyttja det vid kommunikation med BRP Sverige samt i värsta fall BRP centralt i Valcourt via deras rapportsystem, utan ärendenummer händer inget, i alla fall inte med någon brådska!
http://www.brp.com/en-us/customer-service
"Det finns inga problem utan bara lösningar" !
För övrigt är det rent löjligt att se en Commander 800 med trippelupsättning isrivare, en uppsättning fäst i främre nedre a-armsbultarna, en uppsättning i krängningshämmarinfästningen och en uppsättning i boggien
3 par isrivare av vettig kvalitet betalar 1,5 högflödestermostat samt 1 Plug n Go i brevlådan efter 10 dagar !
Kom inte ens ihåg att ta upp telefonen och ta en bild
"Carpe Diem" är ju känt, Låt "Carpe Glacies Cristallum" gälla
Fånga iskristallerna.jpg