X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?
X-Trim 600 ( 2010 ) Dyna, matta och andra uppdateringar?
Hej
Sitter nu här med en X-trim och har lite funderingar.
1. Finns det några fler vettiga alternativ utöver click-on för att få på en passagerare till,
någon sorts dubbeldyna? (jag har dålig koll)
Passar tex en dyna för rev-xp på rex ? (de är ju som släkt ändå)
http://www.brppac.se/pac/ski-doo/lisava ... 0556.html/
2. Tänkte slänga på en matta med annan kamhöjd för bättre framkomlighet i lössnö, 44 eller 51 rättare sagt.
Är det något speciellt att tänka på där förutom att det kan var en bra ide att dreva om lite för mera ork ?
mvh
Andreas
Sitter nu här med en X-trim och har lite funderingar.
1. Finns det några fler vettiga alternativ utöver click-on för att få på en passagerare till,
någon sorts dubbeldyna? (jag har dålig koll)
Passar tex en dyna för rev-xp på rex ? (de är ju som släkt ändå)
http://www.brppac.se/pac/ski-doo/lisava ... 0556.html/
2. Tänkte slänga på en matta med annan kamhöjd för bättre framkomlighet i lössnö, 44 eller 51 rättare sagt.
Är det något speciellt att tänka på där förutom att det kan var en bra ide att dreva om lite för mera ork ?
mvh
Andreas
Senast redigerad av RannerKing den 28 maj 2014, 23:36, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Inligt innehåll av tråd
Anledning: Inligt innehåll av tråd
Re: X-Trim 600 2010 - dyn och matt funderingar
Har forskat och funderar, och jag tror att svaret på min fråga är som följer.
1. Nej, köp en click-on och var nöjd. Tanken ser olika ut på maskinerna och således sättet man fäster dynan på.
2. Dreva om till 21-49 oavsett val av matta, och det blir i mitt fall en 44'a.
//a
1. Nej, köp en click-on och var nöjd. Tanken ser olika ut på maskinerna och således sättet man fäster dynan på.
2. Dreva om till 21-49 oavsett val av matta, och det blir i mitt fall en 44'a.
//a
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Hej!
Svaren du kommit fram till så här över påsk stämmer nog bra.
Men jag tror inte det hade varit dumt med en 51mm matta.
Svaren du kommit fram till så här över påsk stämmer nog bra.
Men jag tror inte det hade varit dumt med en 51mm matta.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
Tackar för svar, och jag är ju ganska lättövertalad så om det är så att den 51'a går på utan problem så kanske jag får falla för grupptrycket..
//andreas
//andreas
Re: X-Trim 600 ( 2010 ) Dyn och matt funderingar... ?
Lika bra jag fortsätter i samma tråd då det är på temat.
Jag har nu fått lös det mesta med olika mängder av våld glatt humör och sitter nu med drivaxel och dess lager och undrar hur jag tar lös dessa på enklast möjliga sätt. Och det är väl lika bra att byta dessa när jag håller på.
Som ni ser så saknas det en platta bakom lagret då jag hade problem med två rundade torxskallar och det är väl den primära anledningen till att jag måste av med lagret.
Är det bra lämna in eller går det att lösa hemma på något enkelt sätt?
Fästplattan efter demonering.(Suddig bild men jag tror ni förstår )
//andreas
Jag har nu fått lös det mesta med olika mängder av våld glatt humör och sitter nu med drivaxel och dess lager och undrar hur jag tar lös dessa på enklast möjliga sätt. Och det är väl lika bra att byta dessa när jag håller på.
Som ni ser så saknas det en platta bakom lagret då jag hade problem med två rundade torxskallar och det är väl den primära anledningen till att jag måste av med lagret.
Är det bra lämna in eller går det att lösa hemma på något enkelt sätt?
Fästplattan efter demonering.(Suddig bild men jag tror ni förstår )
//andreas
- RannerKing
- Crew Member
Lagret är väl bara att dra av med en avdragare. Sätt en platta över hålet.
Eftersom det ska bytas kan du ju även använda lite våld, bara du är försiktig med axeln.
Eftersom det ska bytas kan du ju även använda lite våld, bara du är försiktig med axeln.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
Ja men då ska jag se om någon av grannarna har en med tre klor då, den med två som jag har var inte riktigt up for the job. Kan det underlätta om jag värmer eller kyler ?
Jag sätter i plattan som medföljer till avdragaren för bromsoket, den känns som ämnad för det.
Tack å bock!
//andreas
Jag sätter i plattan som medföljer till avdragaren för bromsoket, den känns som ämnad för det.
Tack å bock!
//andreas
- RannerKing
- Crew Member
Du kan värma lagret nu när det ska kasseras.
// Mattias
// Mattias
Lämnade in eländet när jag beställde nytt lager, så slapp jag fundera mera på det
Fick tillbaka grejerna idag så nu blir det att fira kristiflygare med att försöka pula dit en matta, plockade nyss lös boggien och jäklar att den vägde mer än jag räknat med
Satt och sneglade på ett framvagns kitt på 36" , någon som har erfarenhet av lynx orig ?
http://www.brppac.se/pac/lynx/lisavarus ... 0557.html/
http://www.brppac.se/pac/lynx/lisavarus ... 0898.html/
//andreas
Fick tillbaka grejerna idag så nu blir det att fira kristiflygare med att försöka pula dit en matta, plockade nyss lös boggien och jäklar att den vägde mer än jag räknat med
Satt och sneglade på ett framvagns kitt på 36" , någon som har erfarenhet av lynx orig ?
http://www.brppac.se/pac/lynx/lisavarus ... 0557.html/
http://www.brppac.se/pac/lynx/lisavarus ... 0898.html/
//andreas
- RannerKing
- Crew Member
Så kan man också göra
Boggien är tung och medan man pysslar med den får man gärna akta fingrarna så man inte klämmer dom med bakre saxen/ dämparen.
860200799- Standard 36" kittet med de raka nedre A-armarna.
860200898- Nya 36" kittet, med nedre A- armar från 49 Ranger. Högre markfrigång till armarna.
Personligen hade jag valt 860200898, blir inte så många kronor extra. Och det finns bra fördelar med det kittet.
Hur som helst kan du kasta bort krängningshämmaren när du är där och skruvar. Det kommer du inte ångra om du spenderar lite tid med skotern utanför leden.
Boggien är tung och medan man pysslar med den får man gärna akta fingrarna så man inte klämmer dom med bakre saxen/ dämparen.
860200799- Standard 36" kittet med de raka nedre A-armarna.
860200898- Nya 36" kittet, med nedre A- armar från 49 Ranger. Högre markfrigång till armarna.
Personligen hade jag valt 860200898, blir inte så många kronor extra. Och det finns bra fördelar med det kittet.
Hur som helst kan du kasta bort krängningshämmaren när du är där och skruvar. Det kommer du inte ångra om du spenderar lite tid med skotern utanför leden.
// Mattias
// Mattias